3.04.2013

Alphabet de Paris

"...Z Paryżem, jest lżej
Dla mnie Paryż znaczą piękne dni
Powietrze ciężkie lub lekkie
Dla mnie Paryż to coś co kocham
Moje serce nie może się wziąć w garść
Paryżu, jesteś moją radością, Paryżu
jesteś również mą słodyczą
Ty jesteś całą delikatnością
Paryżu, Twoje dzieci, Twoi artyści
Twoi straganiarze i agenci
I Twoje poranki wiosną
Paryż, zapach Twoich brukowców
Twoich kasztanowców
Myślę o Tobie podczas przerw
Paryżu tęsknię za Tobą mój stary
Odnajdziemy się oboje
Mój wielki Paryż" 
Aby przesłuchać cały utwór kliknij tutaj: Edith Piaf "Paris"

Piękno Paryża można oddawać na wiele różnych sposobów. Na przykład za pomocą piosenki, tak jak w przytoczonym fragmencie swą tęsknotę i miłość do tego miasta wyznała Edith Piaf. Tak samo jak zachwyca mnie cała twórczość tej jednej z najzdolniejszych francuskich piosenkarek, tak samo podziwiam paryskie pocztówki. Nie będę opisywała dlaczego kartki przedstawiające Paryż są zachwycające, wystarczy na nie spojrzeć, a piękno obroni się samo. 




 Wszystkie przedstawione w tym wpisie kartki dostałam od Catherine, z którą wymieniałam się już wielokrotnie. Catherine zbiera pocztówki z zabytkami UNESCO, powędrowały już do niej m.in. zamek z Malborka, średniowieczny zespół miejski Torunia, czy Stare Miasto w Krakowie. To właśnie dzięki niej w mojej kolekcji goszczą różnego rodzaju pocztówki, od tych przedstawiających melancholijne piękno wprawiające w zadumę, przez niesamowite widoki na wieżę Eiffla, a na humorystycznych skończywszy.
Przedstawię wam po kilka kartek z każdej wymienionej przeze mnie kategorii. Tym razem zaczniemy od końca, czyli wesolutkich:

 Ta kartka jest kwintesencją  Paryża. Jak w minutę przedstawić wszystkie najważniejsze zabytki i do tego zrobić to z poczuciem humoru? Już wiecie. Wesolutkie myszki pląsające np. pomiędzy wieżą Eiffla, czy po szklanej piramidzie zawsze sprawiają, że na mej twarzy pojawia się uśmiech.

Alphabet de Paris zabierze Nas w świat języka francuskiego, dzięki któremu możemy poznać specjały, z których słynie Paryż. Co to jest croissant, Joconde, czy Notre Dame nie trzeba nikomu dłużej tłumaczyć, w razie problemów kolorowe obrazki rozwieją wszystkie wątpliwości.

Cóż to za wysoki Pan, pędzący na śniadanie z bagietką pod pachą? Nikt  inny jak sam Eiffel, a raczej wieża Eiffla. Góruje nad całym Paryżem przyciągając turystów z całego świata. Ta kartka również należy do zbioru naturalnych rozśmieszaczy.

Czas na kartki prezentujące tylko i wyłącznie wieże Eiffla, symbol Paryża, działający na turystów jak magnes. Budowa rozpoczęła się w 1887 roku, a zakończyła dwa lata później - 31 marca 1889. Zużyto ponad 7000 ton stali, 2.5 mln nitów, przy jej budowie pracowało 300 robotników, 1 stracił życie. Jej wysokość z anteną wynosi 324m i do 1930 roku była najwyższą konstrukcją na świecie.



Jak podobają Wam się moje kartki? Może Wy również posiadacie jakieś ulubione pocztówki z Paryża? Podzielcie się swoimi opiniami :) Pozdrawiam i zapraszam do komentowania
Dzoana

10 komentarzy:

  1. Super wycieczka,jak zawsze obszerne opisy;ekstra.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale pocztówki, wiersz przypomniał mi mój występ teatralny wiele lat temu, bo dotyczył własnie Paryża.

    OdpowiedzUsuń
  3. wszystko rewelacja Paryż super

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz przepiękne pocztówki. Paryż jest boski. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne te kartki, a z alfabetem Paryża bardzo pomysłowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny podział pocztówek :D całą swoją kolekcję masz tak podzieloną, czy akurat te z Paryża? Ja dopiero zaczynam przygodę z kartkami, ale nie mogę się doczekać, aż uzbieram takie cuda jakie ty masz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wszystkie kartki mam tak podzielone, ale akurat te od Catherine są tak różnorodne, że pokusiłam się o taki podział :) Cierpliwości, z czasem uzbierasz wiele pięknych kartek :)

      Usuń
  7. fajny opis,kartki rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pan z Bagietką i z Jamnikiem super.Opis ciekawy.Super.

    OdpowiedzUsuń