10.15.2012

Happy postcrossing!



"Podróż przecież nie zaczyna się w momencie, kiedy ruszamy w drogę, i nie kończy, kiedy dotarliśmy do mety. W rzeczywistości zaczyna się dużo wcześniej i praktycznie nie kończy się nigdy". R. Kapuściński



Podróżować można na wiele sposobów: palcem po mapie, na gapę, autostopem, istnieje jednak inna możliwość. W niesamowitą podróż można wybrać się biorąc udział w projekcie pt. „postcrossing”. Dzięki temu serwisowi jesteśmy w stanie zwiedzać świat i poznawać kulturę oraz mieszkańców danego państwa, bez wychodzenia z domu. Chciałbyś wyjechać na drugi koniec świata, poznać tam ludzi, język, kulturę danego kraju, ale niestety nie stać Cię na to? Nic straconego! Postcrossing to alternatywa dla Ciebie. 

Postcrossing jest to serwis społecznościowy za pomocą, którego zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać oraz otrzymywać kartki pocztowe z całego świata. Co trzeba zrobić, aby rozpocząć swoją podróż? Po pierwsze należy zarejestrować się na stronie głównej postcrossingu, (ważny fakt- rejestracja jest całkowicie darmowa). Następnie, jako nowi użytkownicy, dostajemy możliwość wylosowania pięciu adresów pocztowych, na które wysyłamy wybrane przez nas kartki. W momencie zarejestrowania kartki przez nas nadanej, nasz adres zostaje losowany przez osobę z różnych zakątków świata. 

Każdy użytkownik definiuje swe preferencje dotyczącego tego, jakie kartki chce otrzymywać. Dzięki temu możemy dostać pocztówki ukazujące najsławniejsze zabytki, folklor, mieszkańców, wszystko to, na co tylko mamy ochotę. Możemy również na swoim profilu określić tematykę treści, którą nadawca umieści na naszej kartce. W ten sposób dowiemy się czegoś o samym kraju jak i o osobie, która do nas pisze. Czasami użytkownicy tego serwisu wysyłają do siebie nie tylko pocztówki, ale dołączają do nich listy, zdjęcia bądź drobne prezenty (zakładki do książek, magnesy na lodówki itp.). Często od zwykłej wymiany pocztówek rozpoczyna się korespondencyjna przyjaźń, która trwa latami. 

Ja uczestniczę w tym projekcie już 3 miesiące. Przez ten czas wysłałam 27 pocztówek, które dotarły do różnych zakątków świata.
Dzięki tej kartce, która doszła na Bahamy rodzina, do której została ona wysłana już planuje podróż nad nasze polskie morze.

A tutaj przykład jak można rozpowszechniać Toruńską architekturę w Holandii:


 Wśród kartek odebranych mogę pochwalić się takimi perełkami:





Bardzo serdecznie polecamy Wam taką formę zwiedzania świata. W oczekiwaniu na kolejne notki  przyłączcie się do projektu, a w swoich skrzynkach na listy zobaczycie w końcu coś innego niż tylko rachunki!

Happy postcrossing!
Dzoana




21 komentarzy:

  1. Uwielbiam Postcrossing! To również mój sposób na relaks i podróże :) Życzę powodzenia i wytrwałości ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawy artykuł, a czy autor mógłby podać link do strony z tym projektem? :) Chętnie dowiem się czegoś więcej i spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo
      http://www.postcrossing.com/
      życzę miłej zabawy z postcrossingiem :)

      Usuń
  3. Niezły początek, tak trzymaj :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę zaglądać na pewno :)
    ala --> www.postcrossing.com
    oraz polskie forum www.postcrossing.com.pl
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten ANIMAL przypomina mi Kasie :P fajny pomysł i więcej takich :D pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dżoana ! Pocztówki to świetna sprawa :) Wysyłaj jak najwięcej :) P.S. do mnie też ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. napisałabym "do mnie też" ale nie znasz mego adresu... jeszcze (?)

      Karo

      Usuń
  7. świetna notka :)) czekam na więcej :) sama mam całkiem niezłą kolekcje pocztówek :D buziak :* Dara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ooo czyżby rywalizacja? :D mozesz kiedys mi pokazac... kolekcje swoich pocztówek :) a ja Cie zaskocze... monetami okolicznościowymi 2 zł :D

      Karo :)

      Usuń
  8. słyszałam o tym ale nie zdawałam sobie sprawy, że to taka fajna zabawa:P Fajnie to opisałaś i chyba zastanowię się czy nie dołączyć do tego typu "zabawy":P pozdrawiam KASIA:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki Karo za reklame :) Ty to ten obok mnie "ANIMAL" :D pomysł zniewalający, tak trzymaj ! :)

    Kasia "Animal"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia nie wiedziałam ze mam na fejsie takiego JANUSZA :P zaskoczyłaś mnie, aż taki kinol mam?

      Karo :)

      Usuń
  10. wow, fajny pomysł! życzę kolejnych ekstra pocztówek :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze powiedziawszy wciągnełoby mnie to gdyby nie jeden mały drobiazg... raczej nie należę do osób cierpliwych, więc denerwowałoby mnie czekanie wielodniowe na zwrot, a jeszcze bardziej BRAK ODZEWU :o :/ czytając polskie wydanie tej strony natknęłam się na Twój profil i rzeczywiście, fajne masz hobby. Czy w nasępnych swoich blogowych artykułach będzie ten temat jeszcze poruszany? :)

    czekam na następny wpis, pozdrawiam Karo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście w następnych postach będę za pomocą pocztówek, które doszły do mnie dzięki postcrossigowi, opisywać kraje, miejsca, z których te pocztówki pochodzą.
      Karo pamiętaj- "czas to najlepsza cenzura, a cierpliwość - najdoskonalszy nauczyciel."

      Usuń
  12. niesamowita sprawa, jak mała rzecz - pocztówka może poprawić humor i sprawić, że ludzie się mogą lepiej poznać

    OdpowiedzUsuń
  13. Wkręcilam się! Dzięki temu ze o tym napisałaś bo inaczej chyba nigdy bym się nie dowiedziała że coś takiego istnieje. Dzisiaj wysłałam pierwszą kartkę XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło :) Życzę Ci wielu pięknych pocztówek Z całego świata!!

      Usuń
  14. Gdzieś już o tym słyszałem, ale zapomniałem. Już pędzę się zarejestrować bo to świetna sprawa!

    OdpowiedzUsuń